joi, 23 decembrie 2010

Predicatul nominal la timpul trecut nedeterminat

Se realizeaza cu urmatoarele forme verbale:

sg.

ps. I: imişim
ps. a II-a: imişsin
ps. a III-a: imiş

pl.

ps. I: imişiz
ps. a II-a: imişsiniz
ps. a III-a: imişler

Ex:

-Ben heyecanlı imişim (Se pare ca eram emotionat)
-Sen güzel imişsin (Se spune ca erai frumoasa)
-O sinirli imiş (Se pare ca a fost nervos)
-Biz öğretmen imişiz
-Siz çocuk imişsiniz
-Onlar küçük imişler

Formele contrase in sufix

sg.

ps. I: -(y)mışım, -(y)mişim, -(y)muşum, -(y)müşüm
ps. a II-a: -(y)mışsın, -(y)mişsin, -(y)muşsun, -(y)müşsün
ps. a III-a: -(y)mış, -(y)miş, -(y)muş, -(y)müş

pl.


ps. I: -(y)mışız, -(y)mişiz, -(y)muşuz, -(y)müşüz

ps. a II-a: -(y)mışsınız, -(y)mişsiniz, -(y)muşsunuz, -(y)müşsünüz
ps. a III-a: -(y)mışlar, -(y)mişler, -(y)muşlar, -(y)müşler

Ex:

-Ben mutlu imişim / mutluymuşum
-Sen akıllı imişsin / akıllıymışsın
-O iyimser imiş / iyimsermiş
-Biz memur imişiz / memurmuşuz
-Siz kötü imişsiniz / kötüymüşsünüz
-Onlar konuksever imişler / konuksevermişler

Forma negativa

-nume predicativ + değil + imiş

Ex:

-Ben öfkeli değil imişim / değilmişim
-Biz dikkatli değil imişiz / değilmişiz
-Sen tembel değil imişsin / değilmişsin

Forma interogativa

-nume predicativ + particula interogativa + imiş?

Ex:

-Sen kızgın mı imişsin? / kızgın mıymışsın?
-Ben mutlu mu imişim? / mutlu muymuşum?
-Siz küs mü imişsiniz? / küs müymüşsünüz?

Forma interogativ-negativa

-nume predicativ + değil + mi + imiş?

Ex:

-Sen iyi değil mi imişsin? / iyi değil miymişsin?
-Onlar heyecanlı değil mi imişler? / heyecanlı değil miymişler?
-Biz sakin değil mi imişiz? / sakin değil miymişiz?

Un comentariu:

  1. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere