sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Timpul trecut determinat

Se reda cu ajutorul sufixelor:

sg.


ps. I: -dım, -dim, -dum, -düm

ps. a II-a: -dın, -din, -dun, -dün

ps. a III-a: -, -di, -du, -


pl.


ps. I: -dık, -dik, -duk, -dük

ps. a II-a: -dınız, -diniz, -dunuz, -dünüz

ps. a III-a: -dılar, -diler, -dular, -düler


Ex
: anlamak = a intelege
-anladım = am inteles
-anladın = ai inteles
-anla = a inteles
-anladık = am inteles
-anladınız = ati inteles
-anladılar = au inteles

-p, ç, t, k, f, s, ş, h -> d > t

Ex: içmek = a bea
-içtim = am baut
-içtin = ai baut
-içti = a baut
-içtik = am baut
-içtiniz = ati baut
-içtiler = au baut

Forma negativa

-radacina verbala + sufixul negatiei + sufixul personal predicativ

Ex: konuşmak = a vorbi
-konuşmadım = nu am vorbit
-konuşmadın = nu ai vorbit
-konuşma = nu a vorbit
-konuşmadık = nu am vorbit
-konuşmadınız = nu ati vorbit
-konuşmadılar = nu au vorbit


Forma interogativa

-radacina verbala + sufixul personal predicativ + particula interogativa

Ex: özlemek = a-i fi dor
-özledim mi? = mi-a fost dor?
-özledin mi? = ti-a fost dor?
-özledi mi? = i-a fost dor?
-özledik mi? = ne-a fost dor?
-özlediniz mi? = v-a fost dor?
-özlediler mi? = le-a fost dor?


Forma interogativ-negativa

-radacina verbala + sufixul negatiei + sufixul personal predicativ + particula interogativa

Ex: susmak = a tacea
-susmadım ? = nu am tacut?
-susmadın mı? = nu ai tacut?
-susmadı mı? = nu a tacut?
-susmadık mı? = nu am tacut?
-susmadınız mı? = nu ati tacut?
-susmadılar mı? = nu au tacut?

Un comentariu:

  1. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere