sâmbătă, 6 noiembrie 2010


Arkadaşım

Benim adım Nilay, Yeşim adında bir arkadaşım var. Adı kendi de çok güzel. O uzun boylu. Saçları sarı, gözleri ela. Bizim eve çok yakın oturuyor.
Yeşim Selçuk Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi'nden bu sene mezun oldu. Yaklaşık 6 aydır iş arıyor. Iş bulmak çok zor.
Onun annesi, babası ve iki kardeşi var. Babası öğretmendir. Annesi bir bankada memur olarak çalışıyor. Kız kardeşi, liseye, erkek kardeşi de ortaokula gidiyor. O şimdi evde oturuyor, gazete ilanlarına bakıyor, ev işlerinde annesine yardım ediyor.
Dün akşam bizim evde kaldı. Sabaha kadar sohbet ettik ve çok gülüp eğlendik. Babam çok kızdı "Artık yatın" dedi. Biz de alçak sesle konuştuk.
Yeşim'i çok seviyorum. O şimdi nişanlı. Yakında evleniyor. Hem üzülüyorum hem seviniyorum. Üzülüyorum çünkü Kıbrıs'a gelin gidiyor. Seviniyorum çünkü o çok mutlu.

Vocabular:

-mezun olmak = a absolvi
-yaklaşık = aproximativ
-ilan = anunt
-kalmak = a ramane
-evlenmek = a se casatori
-hem = si, de asemenea
-üzülmek = a regreta
-sevinmek = a se bucura
-Kıbrıs = Cipru
-sohbet etmek = a discuta
-gülüp eğlenmek = a se amuza, a se distra
-kızmak = a se supara
-alçak = jos
-nişanlı = logodit


Yaşlılık

Merhaba, benim adım Özcan. Öğrenciyim. Bugün çok yorgunum ve hastayım. Okula gitmedim. Geçen hafta sonu Izmir'e gittim. Hava çok soğuktu. Sabahtan akşama kadar yağmur yağdı. Benim de şemsiyem yoktu. Çok ıslandım.
Bügün hava güzel. Şimdi penceremden dışarıya bakıyorum. Insanları seyrediyorum. Çocuklar koşuyorlar, oynuyorlar. Gençler kahvenin önünde oturuyorlar, sohbet ediyorlar. Bazen yoldan yaşlı dedeler ve nineler geçiyor. Ellerinde pazar çantaları ve bastonları yavaş yavaş yürüyorlar.
Ben yaşlı insanları çok seviyorum. Çünkü benim de bir yaşlı dedem var. O bizimle yaşamıyor, köyde yaşıyor. Ben her yaz dedemi ziyaret ediyorum. Ona bahçe işlerinde yardım ediyorum. Birgün biz de yaşlanacağız. Gelecek biziz, geçmiş onlar. Geçmiş geleceğin bahçesidir.
Bütün insanlara bir mesajım var. "Yaşlıları sevin, onlara yardım edin, lütfen bahçenin güllerini soldurmayın".

Vocabular:

-yaşlılık = batranete
-yağmur yağmak = a ploua
-şemsiye = umbrela
-ıslanmak = a se uda, a se umezi
-yürümek = a se plimba
-yaşlanmak = a imbatrani
-gelecek = viitor
-geçmiş = trecut
-soldurmak = a ofili

Aşağıdaki sorulara cevap veriniz:

1. Özcan ne iş yapıyor, okula niçin gitmedi?
2. Özcan o gün pencereden kimleri görüyor ve bu insanlar neler yapıyorlar?
3. Özcan yaşlı insanları seviyor mu, neden?
4. Özcan'ın dedesi nerede yaşıyor?
5. Özcan'ın mesajı nedir?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu