marți, 9 noiembrie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Traduceti in limba turca:


1. Am mancat? Nu, nu ai mancat.

2. Ai vorbit? Da, am vorbit.

3. L-ati vazut? Nu, nu l-am vazut.

4. Ne-am gandit? Da, v-ati gandit.

5. Ati luat bilet? Nu, nu am luat.

6. Ea a vazut filmul? Nu, nu l-a vazut.

7. Ai dansat mult? Da, am dansat foarte mult.

8. Ei au jucat carti? Da, au jucat carti.

9. Ai inteles? Nu, nu am inteles.

10. A telefonat? Nu, nu a telefonat.


B. Completati cu sufixele potrivite:


1. Ben dün iki saat kitap oku...

2. O eskiden Türkçe öğren...

3. Biz dün akşam Antalya'dan trenle gel...

4. Çocuklar dün akşam çok geç yat...

5. Siz dün sabah niçin kahvaltı yapma... ?

6. Sen bir saat önce nereden telefon et... ?

7. Ben geçen yaz hiç çalışma...

8. Ahmet bir gün Izmir'e git...

9. Siz geçen ders bu dilbilgisini öğren... ?

10. Ben geçen hafta arkadaşıma git...



Rezolvare:


A.

1. Ben yemek yedim mi? Hayır, sen yemedin.

2. Sen konuştun mu? Evet, konuştum.

3. Siz onu gördünüz mü? Hayır, onu görmedik.

4. Biz düşündük mü? Evet, düşündünüz.

5. Siz bilet aldınız? Hayır,
bilet almadık.
6. O film seyretti mi? Hayır, seyretmedi.

7. Sen çok dans ettin mi? Evet, çok dans ettim.

8. Onlar kart oynadılar mı? Evet, kart oynadılar.

9. Sen anladın mı? Hayır, anlamadım.

10. O telefon etti? Hayır, telefon etmedi.


B.

1. Ben dün iki saat kitap okudum.

2. O eskiden Türkçe öğrendi.

3. Biz dün akşam Antalya'dan trenle geldik.

4. Çocuklar dün akşam çok geç yattılar.

5. Siz dün sabah niçin kahvaltı yapmadınız ?

6. Sen bir saat önce nereden telefon ettin ?

7. Ben geçen yaz hiç çalışmadım.

8. Ahmet bir gün Izmir'e gitti.

9. Siz geçen ders bu dilbilgisini öğrendiniz mi ?

10. Ben geçen hafta arkadaşıma gittim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu