joi, 8 iulie 2010


Istanbul'da bir Tanışma

Ayşe: Merhaba! Turkçe biliyor musunuz?
Alina: Evet, biraz biliyorum.
Ayşe: Benim adım Ayşe. Sizin adınız ne?
Alina: Alina. Memnun oldum.
Ayşe: Ben de, memnun oldum. Nereden geliyorsunuz?
Alina: Romanya'dan geliyorum.
Ayşe: Kursa gidiyor musunuz?
Alina: Evet, gidiyorum.
Ayşe: Kurs nerede?
Alina: Taksim'de.
Ayşe: Orada Ingilizce kursu var mı?
Alina: Evet, var. Başka diller de öğretiyorlar.
Ayşe: Şimdi nereye gidiyorsunuz?
Alina: Kursa gidiyorum. Saat birde (1.00'de) ders var.
Ayşe: Aaa... çok iyi. Ben de geliyorum. Broşür almak istiyorum.
Alina: Tabii, buyurun. Istanbul'da güzel bar var mı?
Ayşe: Evet, Ortaköy'de ve Taksim'de çok güzel barlar var. Gitmek istiyor musun?
Alina: Evet, istiyorum, ama Ortaköy nerede?
Ayşe: Ortaköy çok yakın. Bu akşam beraber gidiyoruz. Tamam mı?
Alina: Tamam.
Ayşe: Saat sekizde (8.00'de) Taksim'de buluşuyoruz.

-tanışmak = a face cunostinta; tanışma = cunostinta
-bilmek = a sti
-biraz = putin
-kurs = ders = curs
-orada = acolo; burada = aici
-Ingilizce kursu = curs de engleza
-başka = alt,a
-dil = limba
-de = si
-öğretmek = a invata
-broşür = brosura
-almak = a lua
-tabii = normal, bine, bineinteles
-buyurun = poftiti
-bar = bar
-beraber = impreuna
-tamam = bine
-buluşmak = a se intalni (premeditat)

Lütfen cevap veriniz:

1. Alina Turkçe biliyor mu?
2. Alina nereden geliyor?
3. Alina kursa gidiyor mu?
4. Ayşe kurstan ne almak istiyor?
5. Nerede güzel barlar var?
6. Onlar nerede buluşuyorlar?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu