vineri, 16 iulie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele corespunzatoare:


1. Ders... sonra eve gidiyorum.

2. Film... sonra reklamlar var.

3. Sinema... önce restorana gidiyoruz.

4. Iş... sonra kafeye gidiyorsun.

5. Büroya Ahmet'... önce sekreter geliyor.


B. Traduceti in limba turca:


1. Dimineata ma trezesc la ora 07:30 si, inainte de micul dejun, fac putin sport, ma spal si ma imbrac. (a se trezi =
uyanmak; mic dejun = kahvaltı; a se spala = yıkanmak; a se imbraca = giyinmek)
2. Nu, in general, nu ma culc inainte de a termina treburile. (a termina = bitirmek; yatmak = a se culca)
3. Dupa ce se termina cursurile merg acasa, mananc si, inainte de a face lectiile, ascult putina muzica. (a se termina = bitmek; a face temele = ders çalışmak)
4. De doua ori pe saptamana, dupa cursuri, noi citim la biblioteca. (biblioteca = kütüphane; defa = kere = kez = oara, data)
5. Inainte de a manca, tu nu-ti faci lectiile, de-abia dupa masa citesti. (de-abia = ancak)

C. Completati spatiile libere cu sufixele dativului, locativului si ablativului:

Bu adam köy... geliyor. Sokak... bir otobüs geçiyor. Işçiler fabrika... gidiyorlar. Çocuk bu güzel ve büyük okul... okuyor. Baba mağaza... bakıyor. Onlar şimdi önemli bir maç... gidiyorlar. Bu büyük mağaza... çok güzel şeyler var. Öğretmen öğrenciler... tebeşir istiyor. Hasta... kim bakıyor? Ihtiyar adam park... gazete okuyor. Onlar deniz... yüzüyorlar. Dede koltuk... oturuyor. Muhammed Turkye'... geliyor. Ben her akşam lokanta... yemek yiyorum. Mustafa koltuk... uyuyor. Ali eve pencere... giriyor. Ben... nefret ediyorsun.

(köy = sat; iş = serviciu; işçi = muncitor; maç = meci; tebeşir= creta; ihtiyar = batran;
yüzmek = a inota; dede = bunic; pencere = fereastra)


Raspunsuri:


A.

1. Dersten sonra eve gidiyorum.

2. Filmden sonra reklamlar var.

3. Sinemadan önce restorana gidiyoruz.

4. Işten sonra kafeye gidiyorsun.

5. Büroya Ahmet'ten önce sekreter geliyor.


B.

1. Sabahları saat 07.30'da uyanıyorum, kahvaltıdan önce biraz spor yapıyorum, yıkanıyorum ve giyiniyorum.

2. Hayır, genelde işleri bitirmeden
önce yatmıyorum. ("i" final din "işleri" este sufixul acuzativului)
3. Kurslar bittikten sonra, eve gidiyorum, yemek yiyorum ve ders çalışmadan önce biraz müzik dinliyorum.
4. Haftada iki defa kurslardan sonra biz kütüphanede kitap okuyoruz.
5. Yemek yemeden önce sen ders çalışmıyorsun, ancak yemekten sonra kitap okuyorsun.

C.
Bu adam köye /köyden geliyor (Acest barbat vine in sat /din sat). Sokaktan bir otobüs geçiyor. Işçiler fabrikaya gidiyorlar. Çocuk bu güzel ve büyük okulda okuyor. Baba mağazaya bakıyor. Onlar şimdi önemli bir maça gidiyorlar. Bu büyük mağazada çok güzel şeyler var. Öğretmen öğrencilerden tebeşir istiyor. Hastaya kim bakıyor? Ihtiyar adam parkta gazete okuyor. Onlar denizde yüzüyorlar. Dede koltukta / koltuğa oturuyor (Bunicul sta pe fotoliu/ se aseaza pe fotoliu). Muhammed Turkye'ye / Turkye'den
geliyor. Ben her akşam lokantada yemek yiyorum. Mustafa koltukta uyuyor. Ali eve pencereden giriyor. Benden nefret ediyorsun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu