marți, 6 iulie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele dativului:


1. Sen ev... geliyorsun. (Tu vii acasa)

2. Ahmet nere... gidiyor? O deniz... gidiyor. (Ahmet unde merge? El merge la mare)

3. Lütfen yarın okul... erken gel! (Maine sa vii devreme la scoala, te rog!)

4. Ayşe bebek... süt veriyor. (Ayse ii da lapte bebelusului)

5. O ben... söylüyor. (El imi spune mie)

6. Sen... bakıyorum. (Te privesc)

7. Doktor hasta... bakıyor. (Doctorul are grija de bolnav)

8. Ne... başlıyorsun? Ders... başlıyorum. (Ce incepi? Incep cursul)

9. Kim... kızıyor? Leyla Hanim'... kızıyor. (Pe cine se supara? Se supara pe doamna Leyla)

10. Kim... gülüyorsun? Siz... gülüyorum. (De cine razi? Rad de voi)


B. Traduceti in limba turca:

1. Astazi nu vreau sa vin la serviciu.

2. Ei urca in masina.

3. Ce pui in dulap?

4. Ce privesti? Privesc soarele.

5. In clasa vine un profesor nou.

6. Pune pachete pe masa!

7. Aseaza-te pe fotoliu! Nu, stau pe scaun.

8. Pe cine privesti? Pe ea o privesc, pentru ca este foarte frumoasa.

9. Unde vrei sa mergi? Vreau sa merg la munte.

10. Du-te in casa!



Raspunsuri:


A.

1. Sen eve geliyorsun.

2. Ahmet nereye gidiyor? O denize gidiyor.

3. Lütfen yarın okula erken gel!

4. Ayşe bebeğe süt veriyor.

5. O bana söylüyor.

6. Sana bakıyorum.

7. Doktor hastaya bakıyor.

8. Neye başlıyorsun? Derse başlıyorum.

9. Kime kızıyor? Leyla Hanim'a kızıyor.

10. Kime gülüyorsun? Size gülüyorum.


B.

1. Bugün işe gelmek istemiyorum.

2. Onlar araba biniyorlar.

3. Dolaba ne koyuyorsun?

4. Neye bakıyorsun? Güneşe bakıyorum.

5. Sınıfa yeni bir profesör geliyor.

6. Paketler masaya koy!

7. Koltuğa otur! Hayır, sandalyede oturuyorum.

8. Kime bakıyorsun? Ona bakıyorum, çünkü çök güzeldir.

9. Nereye gitmek istiyorsun? Dağa gitmek istiyorum.

10. Eve git!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu