sâmbătă, 13 martie 2010

Texte

A.

-Merhaba!

-Merhaba!

-Benim adım Yaşar, sizin adınız ne? (Numele meu este Yaşar, numele dumneavoastra care e?)

-Benim adım Emre.

-Memnun oldum.

-Ben de memnun oldum.

-Nasılsınız? (Ce faceti?)

-Teşekkür ederim, iyiyim, siz nasılsınız? (Multumesc, sunt bine, dumneavoastra ce faceti?)

-Teşekkürler, ben de iyiyim (Multumesc, si eu sunt bine).

-Allaha ısmarladık! (La revedere! - formula pe care o rosteste doar cel care pleaca)

-Hoşça kal! (La revedere)


B.

Müşteri (Clientul): Merhaba, iyi akşamlar!

Satıcı (Vanzatorul): Merhaba, hoş geldiniz! (Buna, bine ati venit)

Müşteri: Meyve var mı? (exista fructe?)

Satıcı: Evet, var (da, exista).

Müşteri: Iki kilo muz, bir kilo portakal ve üç kilo elma
lütfen! (doua kilograme de banane, un kilogram de portocale si trei kilograme de mere, va rog)
Satıcı: Maalesef portakal yok (Din pacate nu exista portocale)

Müşteri: Tamam, muz ve elma (Bine, banane si mere). Yumurta var mı? (Exista oua?)

Satıcı: Var, ama taze değil (exista, dar nu sunt proaspete)

Müşteri: Tamam, teşekkür ederim, iyi akşamlar!

Satıcı: Teşekkürler, iyi akşamlar!

-siz = voi, dumneavoastra / sizin = al vostru, al dumneavoastra
-ad = nume /
adınız = numele vostru, al dumneavoastra
-n
asıl = cum? / nasılsınız = cum sunteti, ce faceti
-
hoş geldiniz = bine ati venit / hoş geldin = bine ai venit
-meyve = fruct
-evet = da / hay
ır = nu
-kilo = kilogram
-muz = banana
-portakal = portocala
-elma = mar
-
lütfen = te rog, va rog
-m
aalesef = din pacate
-tamam = bine
-yumurta = ou
-ama = fakat = dar, insa
-taze = proaspat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu