miercuri, 8 septembrie 2010

Pronumele personale in genitiv

Sg.

1. Ben -> Benim = al meu, a mea
Ex: canım benim = draga mea, dragul meu

2. Sen -> Senin = al tau, a ta
Ex: senin günün = ziua ta

3. O -> Onun = al ei/lui, a ei/lui
Ex: onun kedisi = pisica lui

Pl.

1. Biz -> Bizim = al nostru, a voastra
Ex: bizim babamız = tatal nostru

2. Siz -> Sizin = al vostru, a voastra
Ex: sizin komşunuz = vecinul vostru

3. Onlar -> Onların = al lor, a lor
Ex: onların arabaları = masina lor


Cand pronumele apare fara substantivul pe care il determina, se va atasa sufixul -ki.

Exemple:

-Benim kedim çok yaramaz. Seninki yaramaz mı? Hayır, benimki yaramaz değil.
(Pisica mea este foarte neastamparata. A ta este neastamparata? Nu, a mea nu este neastamparata)
-Sizin gülleriniz çok güzel, ama onlarınki değil.
(Trandafirii vostri sunt foarte frumosi, insa ai lor nu sunt)

Un comentariu:

  1. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere