luni, 20 septembrie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele corespunzatoare:


1. Onlar ben... araba... biniyorlar.

2. Siz onlar... dolap... kitap alıyorsunuz.

3. Biz sen... oda... çıkıyoruz. (çıkmak = a iesi, a urca)

4. Ayşe siz... bahçe... gitmek istiyor.

5. Bu yemek... koku... nefret ediyorum. (koku = miros)

6. Kitap biz... çanta...

7. Onlar sen... köpek... korkuyorlar.

8. Biz o... filmler... hoşlanmıyoruz.

9. Siz ben... öğretmen... ne istiyorsunuz?

10. Köpek onlar... bahçe.
..
11. Sen ben... sandalye... oturuyorsun.

12. O sen... araba... almak istiyor.

13. Ben... ev... biliyor musunuz?

14. Sen... ceket... çok beğeniyorum.

15. Biz... duvar... resim var.

16. Siz... sınıf... yeni bir profesör geliyor.

17. Ben... el... hiçbir şey yok. (Nu am nimic in mana)

18. Ben... sorular... cevap ver, lütfen!

19. Ahmet'... baba... geliyor.

20. Senin kulak... bir şey söyleyeceğim. (Iti voi spune ceva la ureche)


B. Traduceti in limba turca:


1. Azi vine la mine prietena mea.

2. Il vad pe prietenul tau.

3. Vreau sa citesc ultimul roman al lui Orhan Pamuk.

4. Vreau sa ascult noile cantece ale lui Yalın.

5. Profesorul nostru este varul fratelui lui Ali.

6. Copilul nostru nu vorbeste.

7. Mama voastra merge la prietenele ei din copilarie.

8. Scoala noastra se afla intr-un cartier nou, departe de casa bunicilor mei.

9. Gradina noastra acum nu este atat de frumoasa.

10. Fiul lor inca nu merge la scoala, dar copiii vecinului nostru merg la scoala.



Raspunsuri:


A.

1. Onlar benim arabama biniyorlar.

2. Siz onların dolabından kitap alıyorsunuz.

3. Biz senin odandan/odana çıkıyoruz. (Noi iesim din camera ta; urcam in camera ta)

4. Ayşe sizin bahçenize gitmek istiyor.

5. Bu yemeğin kokusundan nefret ediyorum.

6. Kitap bizim çantamızda(dır).

7. Onlar senin köpeğinden korkuyorlar.

8. Biz onun filmlerinden hoşlanmıyoruz.

9. Siz benim öğretmenimden ne istiyorsunuz?

10. Köpek onların bahçesinde(dir).

11. Sen benim sandalyemde/sandalyeme oturuyorsun. (Tu stai/te asezi pe scaunul meu)

12. O senin araba almak istiyor.

13. Benim evimi biliyor musunuz?

14. Senin ceketini çok beğeniyorum.

15. Bizim duvarımızda resim var.

16. Sizin sınıfınıza yeni bir profesör geliyor.

17. Benim elimde hiçbir şey yok.

18. Benim sorularıma cevap ver, lütfen! (Da-mi raspuns intrebarilor mele, te rog!)

19. Ahmet'in baba geliyor.

20. Senin kulağına bir şey söyleyeceğim.


B.

1. Bugün kız arkadaşım bana geliyor.

2. Arkadaşını görüyorum.

3. Orhan Pamuk'un son romanını okumak istiyorum.

4. Yalın'ın yeni şarkılarını dinlemek istiyorum.

5. Sizin öğretmeniniz Ali'nin kuzeninin kardeşidir.

6. Bizim çocuğunuz konuşmuyor.

7. Anneniz onun çocukluk kız arkadaşlarına gidiyor.

8. Okulumuz benim dedelerimin evine uzak yeni bir mahallede bulunuyor.

9. Bizim bahçemiz bu kadar güzel değil.

10. Onun oğlu henüz okula gitmiyor, ama bizim komşumuzun çocukları okula gidiyorlar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu