duminică, 5 septembrie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele corespunzatoare:


1. Kimi telefonla arıyorsun? Eser'... telefonla arıyorum.

2. Hangi müzik... seviyorsun?

3. Türkiye'... görüyoruz.

4. Lütfen pencere... aç!

5. Halı nerede? Halı yer...

6. Neye başlıyorsunuz? Ders... başlıyoruz.

7. Istanbul'... çok seviyorum.

8. Kime gülüyor? Siz... gülüyor.

9. Neyi açıyorsun? Pencere... açıyorum.

10. Kimde para var? Ben... para var.

11. Doktor çocuk... kontrol ediyor.

12. Adam spor... yapıyor.

13. Kadın masa... siliyor. (silmek = a sterge)

14. Yarın araba... tamirciye götürüyorum. (tamirci = mecanic; götürmek = a aduce, a conduce)

15. Bu peynir... nereden alıyorsun? Bu peynir... bakkal... alıyorum. (peynir = branza)

16. Neyi istiyorsun? Bu kitap... istiyorum.

17. Murat kimi bekliyor? Murat ben... bekliyor.

18. Neye bakıyorsun? Resimler... bakıyorum.

19. Ayla istasyonda kimi karşılıyor? O istasyonda Ahmet'... karşılıyor. (karşılamak = a intampina)

20. Şu ceket... almak istiyorum.


B. Traduceti in limba turca:


1. Sportivul ridica greutatile cu usurinta. (sportiv = sporcu; a ridica = kaldırmak; greutate = ağırlık; usurinta = kolaylık)

2. Tata repara masina. (a repara = tamir etmek)

3. Fata deschide geamul de doua ori.

4. Pe cine iubesti? Pe el il iubesc, dar pe ei nu-i iubesc.

5. Inchide lumina inainte de a iesi din camera. (lumina = ışık)

6. Ali vrea sa cumpere geanta neagra.

7. Mananc doua mere. Tu ce mananci? Eu mananc banana.

8. Aceasta muzica ne place si noua.

9. Cine scrie aceasta scrisoare?

10. Iau flori.



Raspunsuri:


A.

1. Kimi telefonla arıyorsun? Eser'i telefonla arıyorum.

2. Hangi müziği seviyorsun?

3. Türkiye'yi görüyoruz.

4. Lütfen pencereyi aç!

5. Halı nerede? Halı yerde.

6. Neye başlıyorsunuz? Derse başlıyoruz.

7. Istanbul'u çok seviyorum.

8. Kime gülüyor? Size gülüyor.

9. Neyi açıyorsun? Pencereyi açıyorum.

10. Kimde para var? Bende para var.

11. Doktor çocuğu kontrol ediyor.

12. Adam spor yapıyor.

13. Kadın masa siliyor.

14. Yarın araba tamirciye götürüyorum.

15. Bu peyniri nereden alıyorsun? Bu peyniri bakkaldan alıyorum.

16. Neyi istiyorsun? Bu kitabı istiyorum.

17. Murat kimi bekliyor? Murat beni bekliyor.

18. Neye bakıyorsun? Resimlere bakıyorum.

19. Ayla istasyonda kimi karşılıyor? O istasyonda Ahmet'i karşılıyor.

20. Şu ceketi almak istiyorum.


B.

1. Sporcu ağırlıkları kolaylık yle kaldırıyor.

2. Baba araba tamir ediyor.

3. Kız pencereyi iki defa açıyor.

4. Kimi seviyorsun? Onu seviyorum, ama onları sevmiyorum.

5. Odadan çıkmadan önce ışığı kapatıyor.

6. Ali siyah çanta almak istiyor.

7. Iki alma yiyorum. Sen neyi yemek yiyorsun? Ben muzu yiyorum.

8. Bu müziği biz de seviyoruz. / Bu müzikten biz de hoşlanıyoruz.

9. Bu mektubu kim yazıyor?

10. Ben çiçek alıyorum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu