miercuri, 13 octombrie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele imperativului la forma afirmativa si negativa:


1. Sen uyu... , lütfen!

2. Bana bak... !

3. Biz yaz... !

4. Onlar düşün... !

5. Siz söyle... !

6. O oku... !

7. Siz bazen dinlen... !

8. Sen sus... !

9. Biz al... !

10. O ye... !


B. Completati cu sufixele imperativului:


1. Sen yarın gel..., çünkü çok iş var.

2. Siz asla sigara iç... !

3. Sen bu hafta sinemaya git..., çünkü bu hafta iyi film yok.

4. Sen spor yap..., çünkü sağlık için iyi bir şey.

5. Siz asla yalan söyle... !

6. Sen asla gece yemek ye... !

7. Siz kışın denizde yüz... !

8. Sen sigara iç..., çünkü ben sevmiyorum.

9. Siz yarın kursa gel..., çünkü ders yok.

10. Siz Antalya'ya git..., çünkü şimdi Antalya sıcak.



Raspunsuri:


A.


1. Sen uyu /uyuma , lütfen!

2. Bana bak / bakma!

3. Biz yazalım / yazmayalım!

4. Onlar düşünsünler / düşünmesinler!

5. Siz söyleyin (söyleyiniz) / söylemeyin (söylemeyiniz) !

6. O okusun / okumasın!

7. Siz bazen dinlenin (dinleniniz) / dinlenmeyin (dinlenmeyiniz) !

8. Sen sus / susma!

9. Biz alalım / almayalım!

10. O yesin / yemesin!


B.


1. Sen yarın gelme, çünkü çok iş var.

2. Siz asla sigara içmeyin (içmeyiniz) !

3. Sen bu hafta sinemaya gitme, çünkü bu hafta iyi film yok.

4. Sen spor yap, çünkü sağlık için iyi bir şey.

5. Siz asla yalan söylemeyin (söylemeyiniz) !

6. Sen asla gece yemek yeme!

7. Siz kışın denizde yüzmeyin (
yüzmeyiniz) !
8. Sen sigara içme, çünkü ben sevmiyorum.

9. Siz yarın kursa gelmeyin (gelmeyiniz), çünkü ders yok.

10. Siz Antalya'ya gitmeyin (gitmeyiniz), çünkü şimdi Antalya sıcak.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu