duminică, 11 aprilie 2010

Linkuri utile

Dupa cum am promis, revin acum cu linkuri utile catre siteuri cu informatii folositoare.
Sa incep cu dictionarele. Eu sunt foarte multumita de acest dictionar englez-turc / turc-englez, chiar daca nu stapanesc bine limba engleza. De asemenea, il mai utilizez pe acesta: dictionar francez -turc /turc-francez pentru cei care cunosc limba franceza. Acesta ofera traducerea in engleza, franceza, germana si greaca pentru cei care cunosc si aceste limbi.
Cei care nu stapanesc nicio limba straina pot utiliza acest dictionar roman-turc /turc-roman, insa mare lucru nu veti gasi in el.
Sa fiti atenti sa folositi diacriticele cand scrieti cuvantul, caci altfel nu vi se ofera traducerea.

Acesta este un blog drag mie, din care m-am si inspirat, de altfel, cand am creat acest blog. Este blogul unei profesoare de limba turca din Franta si este in franceza, pentru cunoscatorii acestei limbi. Este foarte simpatic creat, cu multe informatii si chiar si cu filmulete unde nativi turci va invata cum sa pronuntati cuvinte uzuale sau unde chiar doamna profesoara va prezinta in limba turca masa de pranz, de exemplu.
Tot in limba franceza este acest blog despre Istanbul, asa cum il vede o frantuzoaica care traieste acolo. Este foarte interesant, merita citit, ofera informatii si imagini ale vietii de acolo.
Acesta este primul site peste care am dat si din care mi-am luat primele notite despre limba turca. Alt site util, cu gramatica si exercitii, este acesta.
Un alt site in limba franceza in care puteti gasi lucruri noi, un forum franco-turc si chiar si povesti audio pentru copii in limba turca. Un alt forum despre limba turca este acesta.

In limba engleza: siteul acesta , acesta, acesta, acesta despre cultura Turciei, acesta unde veti gasi filmulete turcesti cu dialog si vocabular, si acesta de unde puteti descarca 10 lectii audio cu gramatica pentru incepatori.

De asemenea, acest site oficial despre religie. O lista cu gazetele turcesti. Iar aici am gasit niste povesti ale fratilor Grimm in limba turca. Si un documentar util si interesant cu subtitrare in limba engleza despre Mustafa Kemal Atatürk, fondatorul Republicii Turcia.

Pentru cursuri de limba turca la centrul Ariel din cadrul Facultatii de Limbi Straine a Universitatii Bucuresti accesati aici. Iar in ceea ce priveste sectia de limba si literatura turca a Facultatii de Limbi Si Literaturi Straine a Universitatii Bucuresti accesati aici.

Sper sa va fie de folos acest linkuri si mai revin cu lucruri noi, pe masura ce mai dau si eu de ele :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu