sâmbătă, 17 aprilie 2010


Exercitii (Alıştırmalar)

A. Completati cu sufixele corespunzatoare si apoi treceti propozitiile la forma negativa, interogativa si interogativ-negativa:

1. Ben öğrenci ... (Sunt elev)
2. Siz öğretmen ... (Sunteti profesor)

3. O güzel ... (El este frumos)

4. Biz ihtiyar ... (Noi suntem batrani)

5. O genç ... (Ea este tanara)

6. Sen yazar ... (Tu esti scriitor)

7. Onlar sağlam ... (Ei sunt sanatosi)

8. Odalar temiz ... (Camerele sunt goale)

9. Masalar yuvarlak ... (Mesele sunt rotunde)

10. Elma tatlı ... (Marul este dulce)

11. Sen tatlı çocuk ... (Esti un copil dulce)

12. Siz çok küs ... (Voi sunteti foarte suparati)

13. Ben satıcı ... (Eu sunt vanzator)

14. Ben çok yorgun ... (Eu sunt foarte obosit)

15. Onlar çok mutlu ... (Ele sunt foarte fericite)

B. Traduceti in limba turca:

1. Eu sunt doctor, dar Leyla este profesoara.
2. Tu esti suparat?
3. Voi nu sunteti obositi?
4. Florile nu sunt frumoase?
5. Ei sunt bolnavi?
6. Noi nu suntem muncitori? (i
şci = muncitor)
7. Tu esti foarte rau.
8. Aceasta camera este mica.
9. Noi suntem singuri. (yalnız = singur)
10. Voi sunteti lenesi. (tembel = lenes)

Raspunsuri:

A.
1. Ben öğrenciyim. Ben
öğrenci değilim. Ben öğrenci miyim? Ben öğrenci değil miyim?
2. Siz öğretmensiniz.
Siz öğretmen değilsiniz. Siz öğretmen misiniz? Siz öğretmen değil misiniz?
3. O güzeldir. O güzel
değildir. O güzel midir? O güzel değil midir?
4. Biz ihtiyar
ız. Biz ihtiyar değiliz. Biz ihtiyar mıyız? Biz ihtiyar değil miyiz?
5. O gençtir. O genç
değildir. O genç midir? O genç değil midir?
6. Sen yazars
ın. Sen yazar değilsin. Sen yazar mısın? Sen yazar değil misin?
7. Onlar sağlamd
ırlar / sağlamlar / sağlamdır. Onlar sağlam değildirler. Onlar sağlam mıdırlar? Onlar sağlam değil midirler?
8. Odalar temizdir. Odalar temiz değildir. Odalar temiz midir? Odalar temiz değil midir?
9. Masalar yuvarlakt
ır. Masalar yuvarlak değildir. Masalar yuvarlak mıdır? Masalar yuvarlak değil midir?
10. Elma tatlıd
ır. Elma tatlı değildir. Elma tatlı mıdır? Elma tatlı değil midir?
11. Sen tatlı çocuksun.
Sen tatlı çocuk değilsin. Sen tatlı çocuk musun? Sen tatlı çocuk değil misin?
12. Siz çok küss
ünüz. Siz çok küs değilsiniz. Siz çok küs müsünüz? Siz çok küs değil misiniz?
13. Ben satıcıy
ım. Ben satıcı değilim. Ben satıcı mıyım? Ben satıcı değil miyim?
14. Ben çok yorgunum.
Ben çok yorgun değilim. Ben çok yorgun muyum? Ben çok yorgun değil miyim?
15. Onlar çok mutludurlar / mutlular / mutludur.
Onlar çok mutlu değildirler /Onlar çok mutlu değildir. Onlar çok mutlu mudurlar? / Onlar çok mutlu mudur ? Onlar çok mutlu değil midirler? / Onlar çok mutlu değil midir ?

B.
1. Ben doktorum, ama Leyla öğretmendir.
2. Sen k
üs müsün?
3. Siz yorgun değil misiniz?
4.
Çiçekler güzel değil midir?
5. Onlar hasta m
ıdır / mıdırlar?
6. Biz işci
değil miyiz?
7. Sen
çok kötüsün.
8. Bu oda küçüktür.
9. Biz yalnızız.
10. Siz tembelsiniz.

Un comentariu: